İFSAK Galeri’de Yeni Sergi Açılışı!
Fotoğraf sanatçıs Stanko Abadžić’in ustalık atölyesi etrafında toplanan sekiz fotoğrafçının siyah-beyaz fotoğraflarından oluşan bu monografi bizi dijital çağ öncesi fotoğraf sanatını belirleyen o nostaljik coşkuya geri götürüyor ya da belki ilk kez tanıştırıyor.
“Stanko Abadžić Ustalık Atölyesi Zamana Direnen Anlar” 13 Eylül 2025 – 2 Ekim 2025 tarihleri arasında ziyaret edilebilir.
Sergi açılışı: 13 Eylül 2025 Saat 17:30’da İFSAK Galeri’de.

İnsanlar ve sokaklar, şehirler ve kadrajlar, mimariler ve olaylar; sanki bir zaman makinesinin perspektifinden büyüyle ortaya çıkmış gibi. Hepsi yeniden doğmuş, hem çağdaş olmak hem de öyle kalmak için. Fotoğrafların büyük bölümü klasik sokak fotoğraflarıdır ama yalnızca olanı ya da olan kişiyi belgelemekle kalmayıp, onlara zamansızlık duygusu kazandıran estetik bir boyut da taşır.
Sekiz fotoğraf sanatçısı burada çarpıcı bir çabayla sokak, şehir ve yaşam hafızasını fotoğraflarıyla harekete geçirmeye çalışıyor. Elbette bunu yalnızca bir tanıklık ya da romantik ikonografi anlamında değil; kadrajların ve anlamların iç içe geçmesiyle, her bir anı zamansızlığa yükseltme niyetiyle yapıyorlar.
Sergiye Katılan Sanatçılar
Hrvoje Glamuzina
Hrvoje Glamuzina, 1973 yılında Zagreb, Hırvatistan’da doğdu. Fotoğrafçılığa olan ilgisi, 2002 yılında Japonya’da eğitim gördüğü sırada ilk analog fotoğraf makinesini almasıyla başladı. 2019 yılında Stanko Abadžić ile tanıştı ve o zamandan beri Abadžić’in mentörlüğünde, sokak fotoğrafçılığına odaklanarak çalışmaktadır.
Ivan Čagalj
16 Ağustos 1979’da Zagreb’de doğdu. Fotoğrafçılığa ilgisi 2000 yılında, Zagreb Üniversitesi'nde eğitimi sırasında başladı. O zamandan beri kendisini, Fotonaut Fotoğraf Okulu’ndaki kurslar, Zagreb Fotoğraf Kulübü ve Stanko Abadžić’in atölyeleri aracılığıyla geliştirdi.
Jasmina Bauman
24 Eylül 1983’te Zagreb’de doğdu. Fotoğrafçılığa ilgisi 2017 yılında başladı. O zamandan beri kendini Stanko Abadžić ve Timurtas Onan’ın Avrupa genelindeki atölyelerinde, siyah-beyaz sokak fotoğrafçılığına odaklanarak geliştirdi. Zagreb ve Samobor’daki karma sergilere katıldı.
Hrvoje Filipović
1983 yılında Zagreb’de doğdu. 2012 yılında, ünlü fotoğrafçı Josip Klarica tarafından verilen analog film ve fotoğraf kağıdı baskı kursunu tamamladı ve Badrov Galerisi’nde düzenlenen karma sergiye katıldı. 2010-2012 yılları arasında Zagreb Fotomaraton’unun organizasyonunda görev aldı. 2013’ten 2019’daki kapanışına kadar MM Center’daki
Klubvizija SC’de deneysel sinema ve fotoğraf sergilerine katıldı, atölyelerde ve fotoğraf laboratuvarında aktifti.
İki kişisel sergi açtı:
– Kadınlar, 2019, Zagreb Modulor Galerisi
– İstanbul, 2020, Split Fotoğraf Kulübü
Milan Čekić
Milan Čekić, 1979 yılında Pančevo’da doğdu. Belgrad Drama Sanatları Fakültesi’nden Ses Kaydı ve Tasarımı bölümünden mezun oldu. Fotoğrafçılığa çocukluk döneminde amatör olarak başladı. Son yıllarda kentsel ve sosyal temalar ile sokak hikâyeciliğine olan ilgisi derinleşti. Vivian Maier ve çağdaş amatör fotoğrafçılardan ilham alıyor. Stanko Abadžić’in Skopje, İstanbul, Adana, Zagreb, Celje ve Sisak’taki atölyelerine katıldı. Bu deneyimler sayesinde gölgelerin ve doğal ışığın gücünü, renkli mimarideki estetik olanakları ve duyguların kadrajlanmasındaki zarafeti keşfetti.
Dejana Pejić
1964 tarihinde Zagreb’de doğdu. 2015 yılında turistik geziler için ilk fotoğraf makinemi aldım. Zamanla siyah-beyaz sokak fotoğrafçılığıyla tanıştım ve her şey oradan başladı. Venedik, Prag, İstanbul, Lizbon, Porto, Taşkent, Üsküp, Belgrad ve Hırvatistan’da fotoğraflar çektim. Fotoğraf çekmeyi sevdiğim için yapıyorum; şimdiye kadar hiçbir sergiye başvurmadım.
Božidar Kralj
Kırk yılı aşkın süredir tüm boş zamanımı fotoğrafçılığa ayırıyorum. Profesyonel olarak yapmamış olsam da, bunun sadece bir hobi olmadığını söyleyebilirim. Görsel olarak etkileyici ve duygusal portreler, sokak ve vahşi doğa fotoğrafçılığı aracılığıyla hikâye anlatımını tercih ediyorum.
Alen Cabric
Ben Alen Cabric (1970 doğumlu), Zagreb, Hırvatistan merkezli bir grafik tasarımcı ve sokak fotoğrafçısıyım. Kentsel yaşamın enerjisi ve çeşitliliği beni büyülüyor; genellikle gözden kaçan gündelik anları ve etkileşimleri yakalamaya çalışıyorum. Sokak fotoğrafçılığının doğaçlamaya dayalı ve öngörülemez yapısına çekiliyorum. Geleneksel analog ve dijital teknikleri harmanlayarak düşündürücü görseller oluşturmayı amaçlayan
kendime özgü bir tarz geliştirmeye çalışıyorum.
Afiş tasarım: Jeneratör İletişim