Galaxies – Fotoğraf Sergisi

Galaxies

İFSAK Galeride Yeni Sergi Açılışı!
İFSAK Galeri ’de FARUK IBRAHIMOVIĆ in “GALAXIES” isimli sergisinin açılışı yapılacak.

14 Eylül- 3  Ekim 2024 tarihleri arasında ziyaret edilebilir.

ŞEKLIYLE GÖZYAŞI DAMLASI, HACMINE GÖRE DENIZ

Faruk Ibrahimović’in fotoğraf koleksiyonu üzerine bir deneme: su, motor yağı, ışık.

Su kütlesi, oksijen ve hidrojenin kısmen saydam bir sürekliliğidir. Motor yağı, farklı şeffaflıktaki çeşitli organik, karbonik bileşenlerin bir sürekliliğidir. Işık, belirli bir yüzeyden gelen ışınların akışkan yansımasının sürekliliği ya da kısmen diğer sürekliliklere nüfuz eden ya da bir sonraki engele ya da sonsuzluğa yansıyan akkorluktur. Bu örnekte kohezif kuvvetler motor yağını damla ya da su birikintisi şeklinde tutarak suyla karışmasını engellemekte ve böylece su ile motor yağı arasında itici ve kohezif kuvvetler etki ederken ışığın tam da o anda yansıdığı şekiller yaratmaktadır, motor yağı damlaları mücevherlere dönüşürken sadece rahatsız olan su görünümü temizlemekte ve ışık transferleri değişmektedir.

Işık, yeni yaratılmış bir akışkan olarak anlaşılmaz bir şekilde yansır ve renk cümbüşü içinde şekil zenginliği ve bolluk kazanır. Böylece, motor yağı damlaları, paradigmatik bir şekilde, şekil olarak gözyaşı damlalarına ve bütün bir görüntüde içerik olarak denize dönüşür – yaşamda ve doğada tamamen aynı anlamda oldukça farklı olmalarına rağmen eşitlenen mucizevi olgularla karşılaştığımızda söylemeyi sevdiğimiz gibi.

Hubble uzay teleskobundan renklere baktığımızda, uzayı, nebulaları, Samanyolu’nu, gezegenleri, Kara Delikleri, patlamaları ve motor yağı damlalarındaki kozmik değişimlerin girdaplarını fotoğraf merceği ve dijital teknikle keşfetme şansını görüyoruz, böylece çeşitli renkleri yansıtan en iyi kesilmiş mücevherlerle renk seçeneklerinin harikasını eşitliyoruz.

* * *

Kim bilir nasıl koşullanmış bir tesadüfün önünde durduğunuzda, ses ve keşfeden bir göz ve refleksi olan bir insan ve parmağı fotoğraf makinesinin deklanşöründe olmadan, önümüzde duran ve tanık olduğumuz o tesadüfü, görsel olarak tanımlanmış bir duyguya ve sonsuzluğun görüntüsüne, bir fotoğrafa veya ekrana çevirecek olan bir insan olmadan hiçbir işe yaramaz.

Faruk Ibrahimović, dijital teknolojinin görüntüleri bilgisayar işleme düzeyine taşıdığı Nikon’uyla, bilgisayarıyla, tam yerinde ve tam zamanında ortaya çıktı ve böylece, gözlerimizin önünde, o sayısız kozmik sahneyi en yaratıcı ve en belirgin anlamda yükseltti.

Çok sayıda uluslararası sergiye katılan ve birçok ödül kazanan fotoğraf sanatçısı Faruk Ibrahimović için burada, ıslak yüzeydeki ayrışmış motor yağının yansımalarında, farklı malzemelerin karşılıklı ilişki ve yansımadaki uyum ve yapışmasında tanınan cennet ve uzayın gerçekçi görüntülerinin görsel fotoğraf çalışmasıyla karşınızda. Yer, içinde patlamaların ve alevlenmelerin yaşandığı, akla hayale gelmeyecek gök cisimlerinin ve oluşumlarının yörüngeye girdiği, bilinmeyen harikalar, ışıltılı meteorlar taşıyan sayısız kozmik derinliğe dönüşüyor…

Faruk’un gözlemleri, başarısı ve elde ettiği sonuçlar karşısında hayrete düşerken, bu ışık yansımalarının, güçlü elektronik aygıtlar ya da uydulara monte edilmiş teleskoplar aracılığıyla sadece sisli bir algı olarak gördüğümüz kozmik dünyalarla olan büyüleyici benzerliği karşısında da hayrete düşüyoruz.

* * *

Faruk Ibrahimović’in işlediği nokta, benekli motiflerden yansıyan doğal ışıktır. Bu öylesine yüksek ve ışıltılı bir uyum ve öylesine geniş bir renk ve şekil yelpazesi ki başka yerde göremeyiz. Aslında ışık ve yansımaları en iyi kara kutuda ya da tamamen karanlıkta görülebilir.

Kırılmış, dökülmüş ve sonunda lekelenmiş motor yağı damlaları şekilleri, derinliklerini ve boyutlarını belirler. Gözümüzle ulaşamadığımız, boşlukta farkına vardığımız, bir algı olarak sahip olduğumuz her şeyi – bu kez maddi ve enerjik değişimler sürecinde onun bir parçası olmamızı bekleyen, asla kavrayamadığımız, arzuladığımız ve ait olduğumuz, kendimizi ve dünyalarımızı yarattığımız sonsuzluğun bir parçası olarak hayal ettiğimiz arzu ve güzellik olarak açık ve net bir şekilde görürüz. Ancak bu şekilde çeşitli gök cisimlerinin ve oluşumlarının uzaydaki ve atomize maddedeki ebedi dolaşımını hayal edebiliriz.

Faruk Ibrahimović’in icadı ve yaratımı, ruhun, becerinin, güzelliğin ve çağdaş teknik olanakların ışıltılı bir yaratımı olarak, hayal bile edemediğimiz bu mucizeyi bize keşfettiriyor; onun fotokopiyle baskı süreci, Faruk Ibrahimović’in ustalığıyla bilgisayarının çalışma alanına aktarılan en basit desen üzerinde ve var olan en yakın dünyada keşfedildi.

Merhum ressam Stojan Ćelić’in dediği gibi, resim hayal edilir, bu yüzden burada yaratıcı ve yaratıcı kişinin, resmin gerçekten var olduğu her yerde bir resim gördüğünü söyleyebiliriz.

TEAR DROP BY ITS SHAPE,

SEA BY ITS VOLUME

Essay on Faruk Ibrahimović’s photographs collection: water, engine oil, light.

Water mass is a partly transparent continuity of oxygen and hydrogen. Engine oil is a continuity of various organic, carbonic ingredients of different transparency. Light is a continuity of fluidic reflection of radiances from a certain surface or the incandescence which partly penetrates the other continuities or reflects to the next obstacle or infinity. In this example cohesive forces keep the engine oil in the form of drops or puddle preventing their mixing with water creating thus shapes from which the light reflects in the very moment while repellent and cohesive forces act between the water and engine oil, while drops of the engine oil convert into jewels, just disturbed water clears the outlook and the light transfers changes.

The light reflects as a just created fluid in an incomprehensive manner gained richness of shapes and abundance in riot of colours. Thus, the engine oil drops become, paradigmatically, tear drops by shape and in a whole image the sea by content – as we like to say when we face miraculous phenomenon in life and nature which are equalized although they are quite different in completely the same sense.

Looking at colours through Hubble space telescope we see a chance to discover by photo lens and digital technique the space, nebulas, Milky Way, planets, Black Holes, explosions and swirls of cosmic changes in drops of engine oil, equalizing thus the wonder of colouristic options with the best cut jewels reflecting various colours.

* * *

When you are in front of the above said as who knows how conditioned coincidence, it is useless without a sound and exploring eye and a human being with a reflex and his finger on the camera shutter button who will that coincidence in front of us and the moment we witness, will translate, visually defined, into a sense and the aspect of eternity, in a photograph or on the screen.

Phenomenally looking, Faruk Ibrahimović emanated on the very spot and in the moment of time with his Nikon, which digital technology has forwarded images to the level of computer processing, his computer and thus, in front of our eyes, escalated those innumerable cosmic scenes in the most imaginative and the most distinct sense.

For Faruk Ibrahimović, photographer, a person who participated in a great number of international exhibitions and won many awards, here he is at his visual photographic work of realistic images of heaven and space recognized in reflections of split engine oil on the wet surface, cohesion and adhesion of different materials in mutual relationship and reflection on the ground. The ground becomes an innumerable cosmic depth in which bursting and blazing happen, orbit unthinkable heavenly bodies and formations, carrying unknown wonders, sparkling meteorites…

We are amazed with Faruk’s observation, achievement and results gained, but also with a fascinating similarity of these light reflections with cosmic worlds which we have only seen as a foggy perception by means of powerful electronic or on satellites mounted telescopes.

* * *

The point of Faruk Ibrahimović’s process is reflected natural light from spotted motifs. It is so high and glittering harmony and so wide span of colours and shapes which we can’t see elsewhere. In fact, the light and its reflections are best seen in the black box or in the total darkness.

Broken, spilled and eventually smudged drops of engine oil determine shapes, their depth and size. Everything we can’t reach with our eye, recognize in the space, everything we have as a perception – this time we see it clearly and distinctly as our dreaming desire and beauty which, in the process of material and energetic changes, awaits us to become its part, as a part of eternity which we have never comprehend and to which we aspire and belong, which we create ourselves and with our worlds. Only that way we can imagine the eternal circulation of various heavenly bodies and formations in the space and atomized matter.

Faruk Ibrahimović, his invention and creation discover us that wonder we didn’t have an imagination of, as a glittering creation of spirit, skill, beauty and contemporary technical possibilities, his photocomprint process but discovered on the simplest pattern and in the most immediate existing world, transferred by Faruk Ibrahimović’s skilfulness – to his working space of his computer.

As the late painter Stojan Ćelić used to say the picture is imagined, so we can say here that inventive and creative person sees a picture everywhere where that picture really exists.

FARUK IBRAHIMOVIĆ 

Faruk İbrahimoviç fotoğrafçılığa daha çocukluk yıllarında ilgi duymaya başladı. Bu sanatın temellerini Tuzla’nın tanınmış fotoğrafçılarından Matija Vucinic’ten, Tuzla Lisesi’ndeki Fotoğraf Kulübü’nden ve daha sonra Tuzla ve Lukavac’taki Fotoğraf Sinema Kulübü’nden öğrendi.

Üniversite öğrenciliği sırasında Our Days adlı öğrenci gazetesinde fotoğrafçı olarak çalıştı. Öğrenciliği bittikten sonra fotoğrafçılıkla daha ciddi bir şekilde ilgilenmeye başladı. Bu süre zarfında bazı amatör uzun metrajlı ve belgesel filmler çekti (Kadrajın kadrajı, Gradacac bir Ejderhadır). Ancak yine de fotoğrafçılık en büyük aşkı olmaya devam etti ve son yirmi yıl boyunca tüm önemli fotoğrafçılık etkinliklerine ve sergilerine aktif olarak katıldı.

Yetmişli ve seksenli yıllarda gazete fotogra¬fisine yaptığı katkı kayda değerdir. Çalışmaları ve foto röportajları tanınmış günlük ve süreli yayınlarda yer aldı (Vecer Maribor, Delo Ljubljana, Vjesnik, Arena, Sportske novosti, SN revija. Večernji list Zagreb, Dnevnik Novi Sad, Politika, Borba, Sport, NIN, Večernje novosti Beograd, Nova Makedonija Skopje, Oslobodjenje, Revija VEN, Svijet Sarajevo ve Front slo- bode Tuzla). Fotoğrafları ayrı baskılarda da bulunabilir (monografiler, kataloğlar, broşürler, prospektüsler…)

Gradac 1967, Neum, Bosanska Dubica, Morancani, Osijek (Ilok), Pula (Uluslararası Fotoğraf Atölyesi 2000, eğitmen olarak), Graz 2000’de (misafir sanatçı) düzenlenen seminerlere katıldı, Marie kolonisine (Haziran 2002) ve Adana – 7. Altın Koza Uluslararası “13 Kare” Sanat Festivali’ne (Türkiye, 2005) konuk sanatçı olarak katıldı; Nisan ve Mayıs 2009’da Kahire Üniversitesi Kitle İletişim Fakültesi’nde eğitim aldı. OKO – Olimpijada kul¬ture Osijek 2009’a (Kültür Olimpiyatı Osijek 2009) ve İzmir’de EFSA “Karşıyaka Fotoğraf Günleri ”ne konuk fotoğrafçı olarak katıldı {Türkiye, 2010).

İlk fotoğrafını 1963 yılında sergiledi ve o tarihten bu yana yurtiçinde ve yurtdışında (Yugoslavya, Bosna Hersek, Hırvatistan, Hollanda, Macaristan, Polonya, Slovakya, Çek Cumhuriyeti, İtalya, İspanya, Belçika, Lüksemburg) 180 kolektif sergiye katıldı, İngiltere, Fransa, Makedonya, Yunanistan, Türkiye, Slovenya, Sri Lanka, Çin, ABD, Arjantin), 44 eseriyle 52 ödül kazandı ve 51 kişisel sergi gerçekleştirdi (Tuzla, Breko, Saraybosna, Osijek, Beli Manastir, Gorazde, Gracanica, Lukavac, Pocitelj, Zenica, Maribor, Bihać, Graz, Zagreb). Adana (Türkiye), Cacak (Sırbistan), Konya (Türkiye), Osijek (Hırvatistan), İzmir (Türkiye), Saraybosna ve Tuzla’da video çekimleri yapmıştır.

Bosna Hersek Fotoğraf Derneği tarafından tutulan kanıtlara göre 1990 yılında Bosna Hersek’teki en aktif on fotoğrafçı – sergici arasındaydı.

Üç satış sergisi düzenledi: Saraybosna’daki Avrupa Konseyi ofisinde 1918’e kadar Bosna Hersek’te Fotoğraf Tarihi kitabının basımı için fon sağlamak amacıyla (Ekim 2002’de), Saraybosna’daki Seasons Restaurant’ta (Mart 2003), Aralık 2005’te Eğitim Bosna Hersek’i İnşa Ediyor derneğine yardım etmek için Saraybosna’daki UNITIC’te. ve çeşitli insani yardım faaliyetleri için fon toplamak amacıyla fotoğraflarını bağışladı.

Londra’da (İngiltere) kaldığı süre boyunca 1996 yılı için bir duvar takvimi ve Dernek için para toplamak amacıyla bir dizi tebrik kartı tasarladı. Ayrıca 2002 yılı için 12 fotoğraflı A4 boyutunda 33 kopya takvim ve 2003 yılı için 13 fotoğraflı CD kutusunda 60 kopya takvim tasarladı ve bastırdı. 2004 yılında çeşitli motiflerden oluşan monokrom teknikte bir cep takvimi ve duvar takvimleri tasarladı. Sonsuz, ebedi su, suya adanan 2005 yılı için telif hakkı alınmış takviminin başlığıdır.

2003 yılının başlarında Bosna Hersek Saraybosna Açık Toplum Soros tarafından yayınlanan Bosna Hersek’te Yeni Bir Eğitim Sistemi Oluşturmak kitapçığı için yerinde (Tuzla, Gradačac, Lukavac, Teočak, Čelić) bir dizi fotoğraf çekti.

Fotoğraf Ustası (MF AUF B&H), 2002’den bu yana AFIAP (Uluslararası Sanat Fotoğrafçılığı Derneği Sanatçısı) ve 2007’den bu yana EFIAP unvanına sahiptir ve bu unvan Bosna Hersek’ten bir fotoğrafçıya verilen tek unvandır.

Mayıs 1990’da Fotoğraf Eğitmenliği eğitimini tamamladı. Tuzlanski Kantonu Teknik Kültür Derneği, 2000 yılında Bosna Hersek’te fotoğrafçılığı teşvik ettiği için kendisine bir ödül verdi.

1986’dan beri dijital ve deneysel fotoğrafçılıkla uğraşmaktadır. Çeşitli konferanslar ve sunumlar (Saraybosna Kantonu’ndaki öğretim kadrosu için, Ocak 2003) ve Saraybosna Fotoğraf Kulübü’ndeki fotoğrafçılık kursu üyeleri için slaytlarla birkaç ders verdi (Mayıs-Haziran 2003) ve ayrıca ilgili birkaç makale yazdı.

Hem yurtiçi (Lukavac, Tuzla, Zenica, Saraybosna, Novi Travnik) hem de uluslararası (7., 2., 3., 4., 5. ve 6. Uluslararası Fotoğraf Salonu 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 ve 2012 Osijek (Hırvatistan), 1. Uluslararası Fotoğraf Salonu Konya

(Türkiye) ve 32. Zagreb Salon – Uluslararası Fotoğraf Sergisi

(Hırvatistan) panelleri. Dalmatinski koluri Dubrovnik 201,1. Dubrovnik International Photo Salon 2012, İbrahim Zaman 3. Ulusla rasi Fotograf Yarismasi 2022 ve Tuzla Rotary Kulübü tarafından düzenlenen birkaç yarışmada.

Faruk İbrahimoviç, Nikola Marusic tarafından yazılan The History of Photography in Bosnia and Herzegovina till 1918 adlı kitabı İngilizceye çevirdi. Fotomontaj kitabını Boşnakçaya çevirdi (henüz yayınlanmadı). Tuzla’da fotoğrafçılık tarihi üzerine Tuzla’nın Işık Koruyucuları başlıklı bir kitap yayınladı. Zaman zaman Oslobodjenje’nin eki olan KUN’da (Kültür-Sanat-Bilim) fotoğraf ve sergi üzerine yazılar yayınlıyor.

Bosna Hersek Sanat Fotoğrafçılığı Derneği’nin (for¬mer Foto-savez B&H) üyesidir ve 1993-2007 yılları arasında başkan yardımcılığı ve FIAP İrtibat görevlisi olarak çalışmıştır.

Photo Club Sarajevo, Photo Club Osijek ve Konya’daki Sille Sanat Sarayı’nın onursal üyesidir. ICS (The International Colleague Society Int. USA) Onursal Üyesi, Persona International (Hon. FPI) Kalküta Onursal Üyesi, Asya Fotoğrafçılar Birliği (Hon.APU) Onursal Üyesi, Asya Fotoğrafçılar Birliği (GAPU) Altın Katılımcısı ve Nobel Altın Onursal Üyesi, IAAP Bosna Büyükelçisidir.

Fotoğrafları Avustralya, Avusturya, Mısır, Finlandiya, Büyük Britanya, Macaristan, Norveç, İspanya, İsveç, Türkiye ve ABD’deki galerilerde, müzelerde ve özel koleksiyonlarda görülebilir.

Eylül 2008 itibariyle Gençlik Merkezi’nde (JU Dom mladih Tuzla) kendi Fotoğraf Atölyesi’nde fotoğrafçılık dersleri vermekte ve aynı merkezdeki Galeri’nin, Bosanski kulturni cen¬tar TK ve Galeri GM’nin küratörlüğünü yapmaktadır. Bugüne kadar yerli ve yabancı fotoğrafçıların 39 sergisini düzenlemiştir. Bunlardan en dikkat çekici olanı fotoğrafçılığın 170. yıldönümü münasebetiyle düzenlenen uluslararası bir sergiydi.

2023 yılında yaratıcı fotoğrafçılığın 60. yıldönümü olan altın jübilesini kutladı.

 

FARUK IBRAHIMOVIĆ

 

Faruk Ibrahimovic began to show an interest in photography already in his childhood. The basics of that art he learned from Matija Vucinic, a well- known photographer from Tuzla, as well as in the Photo Club in High school in Tuzla, and later on in the Photo Cinema Club in Tuzla, and in Lukavac.

During his University student days, he was engaged as a photographer for the student paper Our Days. After his studies were over he began to be more seriously occupied with photography. During that time, he made some amateur feature and documentary films (The Frame’s frame, Gradacac is a Dragon). However, still pho­tography remained his greatest love, and for the last twenty years he actively par­ticipated in all the more important pho­tography events and exhibitions.

I n the seventies and the eighties his contribution to the newspaper photogra­phy is considerable. His work and photo reportages appeared in well-known daily and periodical publications (Vecer Maribor, Delo Ljubljana, Vjesnik, Arena, Sportske novosti, SN revija. Večernji list Zagreb, Dnevnik Novi Sad, Politika, Borba, Sport, NIN, Večernje novosti Beograd, Nova Makedonija Skopje, Oslobodjenje, Revija VEN, Svijet Sarajevo and Front slo- bode Tuzla). His photos can also be found in separate editions (monographs, cata­logues, brochures, prospectuses…)

He attended seminars held in Gradac 1967, Neum, Bosanska Dubica, Morancani, Osijek (Ilok), Pula (International Photo Workshop 2000, as a tutor), Graz 2000 (visiting artist), participated in the Marie colony (June 2002), and as a guest artist in Adana – 7th Altin Koza International “13 Kare” Art Festival (Turkey, 2005); passed training at the Cairo University Faculty of Mass Communications in April and May 2009., participated in OKO – Olimpijada kul­ture Osijek 2009 (Cultural Olympiad Osijek 2009) and as a guest photographer in Izmir in the EFSA “Korşiyaka Photograph Days”{Turkey, 2010).

He exhibited his first photo in 1963, and since then he has par­ticipated in 180 collective exhibitions both at home and abroad (Yugoslavia, Bosnia and Herzegovina, Croatia, the Netherlands, Hungary, Poland, Slovakia, Czech Republic, Italy, Spain, Belgium, Luxembourg, England, France, Macedonia, Greece, Turkey, Slovenia, Sri Lanka, China, USA, Argentina), he won 52 awards with 44 works and made 51 solo exhibitions (Tuzla, Breko, Sarajevo, Osijek, Beli Manastir, Gorazde, Gracanica, Lukavac, Pocitelj, Zenica, Maribor, Bihać, Graz, Zagreb). He has made video-pres- entations in Adana (Turkey), Cacak (Serbia), Konya (Turkey), Osijek (Croatia), Izmir (Turkey), Sarajevo and Tuzla.

According to the evidence kept by the Photo Association of B&H he was among ten most active photographers – exhibitors in Bosnia and Herzegovina in 1990.

He organized three sales exhi­bitions: in the office of the Council of Europe in Sarajevo with the aim to raise funds for the printing of the book The History of Photography in B&H till 1918 (in Oct. 2002), in the Seasons Restaurant in Sarajevo (March 2003), in the UNITIC in Sarajevo to help the society Education is Building Bosnia and Herzegovina in December 2005., and donated his photos to raise funds for various humanitarian activities.

During his stay in London (UK) he designed a wall calendar for the year 1996 and a set of greeting-cards to raise the money for the Association. He also designed and printed a copy-righted calendar for 2002 in 33 copies in A4 size with 12 photos, and for 2003 he designed and printed a calendar in CD box with 13 photos in 60 copies. In 2004 he designed a pocket calendar in monochrome tech­nique with several motifs, as well as wall calendars. Infinite, eternal water is the ti­tle of his copy-righted calendar for 2005, the year dedicated to water.

Early in 2003 he took a series of photographs in situ (Tuzla, Gradačac, Lukavac, Teočak, Čelić) for the booklet Crafting a New Education System in Bosnia and Herzegovina published by The Open Society Soros of Bosnia and Herzegovina Sarajevo.

He holds the title of the Master of Photography (MF AUF B&H), and since 2002 the AFIAP title (the Artist of the International Association for Art Photography), and since 2007 the EFIAP title, the only such title ever awarded to a photographer from Bosnia and Herzegovina.

In May 1990 he passed the train­ing for the Instructor of Photography. The Association of Technical Culture in Tuzlanski Canton paid him a tribute for promoting photography in Bosnia and Herzegovina in 2000.

Since 1986 he has been engaged in digital and experimental photography. He gave several lectures and presenta­tions (for the teaching staff in the Canton of Sarajevo, Jan. 2003.), and several lec­tures with slides for the members of the course on photography in the Sarajevo Photo Club, (May-June 2003), and has also written several related articles.

He was a member of both home (Lukavac, Tuzla, Zenica, Sarajevo, Novi Travnik) and international (7st , 2nd, 3rd, 4th, 5th. and 6th International Salon of Photography 2007, 2008, 2009, 2010, 2011 and 2012 in Osijek (Croatia), 1st International Salon of Photography Konya

(Turkey), and 32nd Zagreb Salon – International Exhibition of Photography

(Croatia) panels. Dalmatinski koluri Dubrovnik 201,1st Dubrovnik International Photo Salon 2012., Ibrahim Zaman 3rd Ulusla rasi Fotograf Yarismasi 2022, and in a couple of competitions organized by the Rotary Club Tuzla.

Faruk Ibrahimovic translated The History of Photography in Bosnia and Herzegovina till 1918, written by Nikola Marusic into English. He translated into Bosnian the book Photomontage (has not yet been published). He launched a book on history of photography in Tuzla titled Tuzla’s Guardians of Light. From time to time he pub­lishes texts on photography and exhibi­tions in KUN (Culture-Art-Science) supple­ment to Oslobodjenje.

He was a member of the Associa­tion for Art Photography in B&H (the for­mer Foto-savez B&H), and was its vice president, and FIAP Liaison officer from 1993 to 2007.

He is honorary member of the Photo Club Sarajevo, Photo Club Osijek and Sille Sanat Sarayi in Konya. He is Honorary Fellow of ICS (The International Colleague Society Int. USA), Honorary member of Persona International (Hon. FPI) Calcutta, Honorary member of Asian Photographers’ Union (Hon.APU, Gold Exhibitor Asian Photographers’ Union (GAPU), and Honorary Fellowship Nobel Gold, IAAP Ambassador to Bosnia.

His photographs can be seen in galleries, museums and private collec­tions in Australia, Austria, Egypt, Finland, Great Britain, Hungary, Norway, Spain, Sweden, Turkey and USA.

As of September 2008, he teaches photography in his own Photo-Workshop at the Youth Centre (JU Dom mladih Tuzla) and is the curator of the Gallery in the same Centre, Bosanski kulturni cen­tar TK and Gallery GM. He has organized 39 exhibitions of local and foreign pho­tographers so far. The most remarkable one was an international exhibition to mark 170th anniversary of photography.

In 2023 he marked a golden jubilee – the 60th anniversary in creative photog­raphy.

Afiş Tasarım: Sara Arslan