“Etkili” Fotoğrafı Seçebilmek!-Altan Bal

İFSAK Etkinlikler Tüm Hızıyla Devam Ediyor!

Çekilen onlarca fotoğraf arasından en etkilisini seçmek (neredeyse “çekmek”ten bile) çok zordur.    Birbirine benzeyen fotoğraflar arasından sizi yansıtan aynı zamanda seyirciyi de etkileyen “o” fotoğrafı tanıyabilmek, ayırabilmek becerisi her zaman yetkin fotoğrafçıların/editörlerin en önemli meziyeti olmuştur.

Altan Bal “Etkili” Fotoğrafı Seçebilmek söyleşisinde, hazırladığı sunumla Magnum Contact Sheets kitabının rehberliğinde, fotoğraf tarihinin önemli fotoğraflarının benzerleri arasından neden/nasıl seçildiğini, fotoğrafçıların ve editörlerin anlattıklarından yola çıkarak fotoğraf meraklılarıyla paylaşacak.

Fotoğraf meraklılarını ve tüm sanatseverleri 21 Mart Perşembe günü, saat 19:30’da İFSAK Nurettin Erkılıç Salonu’na bekliyoruz. 

 

Altan Bal;

1977’de İstanbul’da doğdu. Birincilikle Girdiği Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf bölümünden dereceyle mezun oldu. 20 yıla yakın bir süredir profesyonel fotoğrafçılık, fotoğraf atölyeleri eğitmenliği ve son beş yıldır da görüntü yönetmenliği yapmaktadır. Belgesel fotoğraf alanında Bekar Odaları ve Kamyoncular çalışmaları yurt içi ve yurt dışında defalarca sergilenmiştir. Bekar Odaları çalışması dergilerde, kitaplarda yayınlanmıştır. Kamyoncular çalışması Fotoğraf Albümü olarak fotoğrafseverlerle buluşmuştur. Yunus Nadi Fotoğraf Ödülü, Kodak Profesyonel Kategori Büyük Ödülü, Ankara Film Festivali deneysel kategori Kısa film Görüntü Yönetmenliği Ödülü Sahibidir. 2016 yılından beri Nikon Türkiye Fotoğraf Elçilerindendir.

Altan Bal 21 yıldır İFSAK üyesidir. Sekretaryadan başlayarak İFSAK’ın çeşitli birimlerinde görev almıştır. 10 yılı aşkın bir süredir Temel Fotoğraf Seminerlerinde, Belgesel Atölyelerde eğitmenlik yapmış, proje grupları yönetmiştir. 2017 Şubat 2018 Temmuz arası Yönetim Kurulu üyesi olarak Genel Sekreterlik, 2019 – 2021 yılları arasında ise İFSAK Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yerine getirdi.

Afiş tasarım: Sara Arslan