Sadık İncesu’nun Gözünden: Bakmak ve Görmek

İFSAK Galerilerinde Sergiler Açılmaya Devam Ediyor!

İFSAK Galeri’de, Sadık İncesu’nun  “Sadık İncesu’nun Gözünden: Bakmak ve Görmek” sergisi açılıyor.

Sergi 14 Mayıs – 2 Haziran 2022 tarihleri arasında ziyaret edebilir.

Sadık İncesu’nun Gözünden: Bakmak ve Görmek;

Sergi, doğumdan sonsuzluğa uzanan yaşam yolculuğunda, fotoğrafçı Sadık İncesu’nun bakmak ve görmek arasındaki ilinti ve farkı algılamak ve paylaşmak amacıyla, günlük yaşamdan, mekânlardan, insan ve çevresindeki varlıklardan kadrajına takılanlardan ve konuk edilenlerden bağıntılı ve dönüşken bir seçki sunar. Göz imgesi ve deseni, hem müdahale edilerek, işlenerek hem de ortamdaki tesadüfi bulunuşunun fotoğrafçı tarafından ayrımsanarak kamerayla aks ettirilmesiyle odakta yer alır. Göz, dünyaya açılan penceremiz, en yakından sonsuza uzanan en büyük teleskopu muzdur. Sergilenen gözler ise, yaşamdaki ve evrendeki bazen algılanmayan bazen fark edilen akış, devinim, durum ve deneyimlere, varlığa ne denli bağlı bulunduğumuzu ortaya koymayı amaçlamaktadır. Yaşayanlar ve varlıklar hep bir bakış ile çevrilidirler.

Sadık İncesu, doğumdan ölüme uzanan bu sergi teması ve göz imgesini, 1988 yılında İlford’da çalışırken seçmiş. Sergide, fotoshop henüz yokken çekilen dia pozitif filmlerden, sandviç sistem ve kolaj çalışması yapılarak üretilen on bir fotoğraf da yerlerini almıştır.

Sadık İncesu;

1975 yılında fotoğrafla ilgilenmeye başladı.

1977-1979 Foto muhabirliği ve muhabirliğin yanı sıra basında siyah-beyaz karanlık oda çalışmalarına katıldı.

1984 yılında İfsak’a üye oldu. Değişik dönemlerde İfsak karma sergilerinde yer aldı.

1986 -1989 yılları arası İfsak kurslarının sorumlusu olarak görev yaptı.

1994-2002 Nuri Bilge Ceylan’la Çalışma.       

Film Prodüksiyon, Reklam, Tanıtım, Fotoğrafçılık.

Kalebodur Çanakkale Seramik katalog çalışmaları. Renk ayrımı. Matbaa baskı sorumluluğu.

‘Koza’ (1995)     Prodüksiyon, kamera asistanı

Kasaba (1997)  Prodüksiyon, kamera asistanı

‘Kıyıda’ (1997)   Yapımcı

Mayıs Sıkıntısı (1999)   Prodüksiyon, kamera asistanı, oyuncu

2002-2008 Serbest Çalışma, Mehmet Eryılmaz, Mehmet Güleryüz, Abdullah Kırbaş

Film Prodüksiyon, Reklam, Tanıtım, Fotoğrafçılık.

Kalebodur, Çanakkale Seramik (Kale Grubu) fotoğraf ve video çekimleri.

Mehmet Eryılmaz’ın Hazan Mevsimi (2007) sinema filmi.  2. kameraman

Mehmet Eryılmaz’ın AB bilgi büroları belgeseli görüntü yönetmeni, fotoğrafçı

Mehmet Güleryüz‘ün Havar (2007) sinema filmi görüntü yönetmeni

2009-2014 Serbest Çalışma                                    

Muzaffer Özdemir’in Yurt (2012) sinema filmi. Uygulamalı yapımcı

TRT Avaz için belgesel çekimleri, sanatı ve gelenek görenekleriyle Balkanlardan Kafkaslara Türkiye’de yaşayan soydaşlarımız. 20 bölüm.

Mehmet Eryılmaz’ın İstanbul’da Bayram Sabahları belgeseli. Kamereman.

Altınsoy İnşaat Firması fotoğraf çekimi ve katolog yapımı.

Bemtat Un Fabrika çekimleri.

JFK Hastanesi fotoğraf çekimleri.

28th Alexanderia Mediterranean Countries Film Festival jüri üyeliği.

2015 -2017 yıllarında İfsak ve Anafod’da DSLR Fotoğraf Makinesi ile Video Çekim Teknikleri Eğitim seminerleri verdi.

Yeşilay kamu spotu için 2016 ve 2017 yıllarında 3 filmde yönetmenlik ve bir filmde oyunculuk yaptı.

26-30 Temmuz 2017 tarihlerinde Japon Sanat Merkezi’nin organizasyonuyla Tokyo-Machida Grafik Sanatları Müzesi’nde gerçekleştirilen “ArtTurkey JAPAN” Sergisine iki fotoğrafıyla katıldı.

17-18 Mayıs 2018’de “Saint Michel Gençlik Festivali” kapsamında 5. Liselerarası Kısa Film Yarışması için tek seçici olarak jürilik yaptı.

2018 yılında düzenlenen 2. Muğla Büyükşehir Belediyesi Fotoğraf Yarışması “Kıyısal Değil Kırsal Muğla” için jüri üyeliği yaptı.

2019 İfsak kısa film yarışması ön seçici

 

2021 Karma fotoğraf sergisi ve kitabında katılımcı

“Bir Gün Boyunca Küçükçekmece / Kilometre +24”

2021 BursaFotoFest için “Sadık’ın Gözünden” fotoğraf gösterisi

Halen serbest çalışmalarına devam ediyor.

 

Ayrıntılı bilgi için:   https://www.ifsak.org.tr/etkinlikler/

Afiş tasarım: Ece Ural, @eceuraldesign

Video tasarım: Bartu Akın, @bartuakin