Fotoğrafla Başlayan Görsel Sosyolojiye Giden Yolculuğum: Fotoğrafla Anlatmak, Fotoğrafla Anlamak

Fotoğrafla Başlayan Görsel Sosyolojiye Giden Yolculuğum: Fotoğrafla Anlatmak, Fotoğrafla Anlamak

İFSAK Etkinlikler Tüm Hızıyla Devam Ediyor!

İFSAK Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Grubu tarafından düzenlenen, Gülbin Özdamar Akarçay ile gerçekleşecek söyleşiye tüm sanat severleri bekliyoruz. Etkinlik 16 Nisan Salı günü saat 19:30’da İFSAK TV’de canlı olarak yayınlanacaktır.

Fotoğraf, anın kutsallığından anların tekdüzeliğine evrilen bir hikâyeyi ‘an’ da değil de anların toplamında bulduğum bir temsil biçimi benim için. Belgesel fotoğraf üretmek, iki tarafın gönüllü̈ bir şekilde karşılıklı kurdukları iletişim ile fotoğrafçının merakının, öznenin hikayesine yerleştiği yaşamsal ve insani bir süreç. Önyargısız bir gözlemleme edimi ve anlama çabası. Benzerlikler de bir fotoğrafın konusu olabilir ancak fotoğrafçının duyduğu en büyük heyecan, insanı farklılıkları ile betimlemek, fotoğraflamaktır. Onun için çevre merkezden, kenar ortadan, azınlık çoğunluktan, yoksul zenginden, marjinal sıradandan, kaybeden kazanandan daha fazla fotoğraflanmaya değerdir. Bu nedenle merak, keşfetme arzusu, tanık olma ve bellek oluşturma amacıyla yola çıktığım belgesel fotoğraf yolculuğumun beni görsel sosyolojinin sularına doğru yönlendirmesi, sosyoloji ve fotoğrafın paralelliğinde anlam buldu ve çoğaldı. Bu bağlam üzerine kurduğun söyleşi yeni çıkan kitabımı merkeze alarak, kendi fotoğraf yolculuğumun kıyılarında dolaşacak ve sizlere bir öneri sunacak…

Biyografi

Gülbin Özdamar Akarçay, Prag’daki The Academy of Performing Arts, Film and TV School (FAMU), Department of Still Photography’de 2006 yılında eğitim görmüştür. Küratörlüğünü yaptığı Intimate Revolt sergisi, FAMU, Litvanya ve Çek Cumhuriyeti Kültür Bakanlıkları’ndan destek almıştır. 10 ülkeden 10 kadın fotoğrafçının self portrelerinden oluşan sergi, başta Çek Cumhuriyeti olmak üzere, Litvanya, Slovenya ve Türkiye’de sergilenmiştir. Akarçay, “My Selfreflexive Diary: The Balkans (2017)”, “Mahpusun Yüzleri (2002)”, “Maticni’nin Çocukları (2008)”, “Narodni DIvadlo (2008)” olmak üzere kişisel sergiler açmış̧tır. World Press Photo’nun 2002-2004 tarihleri arasında Türkiye’de düzenlediği seminerlere seçilmiştir. 2011 yılında kadına ve çocuğa yönelik şiddete karşı 12 yıldır fotoğraf ve video projeler üreten Yaşayan Kadınlar Fotoğraf Grubu’nu kurmuştur. Çeşitli dergilerde, derleme kitaplarında yazıları bulunmaktadır. Görsel sosyoloji ve etnografi, fotoğraf, kimlik ve toplumsal cinsiyet alanlarında akademik çalışmalar yürütmektedir. 2016-2017 yılları arasında TUBİTAK desteğiyle Toronto Üniversitesi Etnografi Merkezi’nde, çeşitli etnik ve dinsel habitustan gelen, Türkiye’den Toronto’ya göç̧ etmiş̧ ve çapraz evlilik yapmış̧ aileler üzerine odaklandığı bir araştırma gerçekleştirmiştir. Toplumsal cinsiyet ve kimlik konularında fotoğraf projeleri ile küratörlük faaliyetlerine devam etmektedir.

Afiş Tasarım: Sara Arslan
Instagram: @gozdamarakarcay
Web sitesi: https://gulbinozdamar.com