Ezgi Bakçay’la Çevrim İçi Modern Sanat Semineri
05 – 09 – 12 – 15 Haziran 2020
19:30
Çevremizi saran imge dünyasını ve günümüz sanatını anlamlandırmak, modernitenin geçirdiği toplumsal, kültürel, estetik dönüşümleri anlamaktan geçiyor. İFSAK’ın Ezgi Bakçay’la birlikte düzenlediği Modern Sanat Seminerleri günümüz sanatını anlamak için gereken temel teorik ve tarihsel zemini oluşturmak amacıyla, görme biçimlerini bütünüyle değiştirmiş bir döneme odaklanarak başlıyor. Şiiri, resmi, fotoğrafı, kaldırım taşlarını, modayı, sokak lambalarını, esrikliği, bakışı, aşkı, Kötülük Çiçekleri’ni, bohemleri, barikatları, bulvarları, Paris pasajlarını, Manet ve Baudelaire’i bir araya getiriyor.
Öğr. Gör. Dr. Ezgi Bakçay
1. Oturum
Claude Monet’nin nilüferli resimleri için yarattığı düş bahçesini gördünüz mü? Ressam, Mısır’dan ve Güney Afrika’dan, Fransa’ya getirttiği narin bitkileri elleriyle yetiştirir; nilüferli gölün üstüne bir de Japon köprüsü kondurur. Bahçeciliğinden sonra gelir ressamlığı. Empresyonizm bu yüzen çiçekler arasında, bu ayna yüzlü gölde, Monet’nin Giverny’deki bahçe-atölyesinde yeşerir. Zaman, bilgi, doğa ve resim arasında yepyeni bağlar kurulur. İnsan başını kaldırıp, yüzyıllar sonra ilk defa açık havada, güneşe doğru bakar. Gözleri kamaşır.
Orangerie Müzesi, Paris, Nilüferler:
https://www.musee-orangerie.fr/en/article/waterlilies-virtual-visit
Monet’nin bahçesi: https://www.youtube.com/watch?v=DVve8Qif614 Bütün eserleri: https://www.youtube.com/watch?v=1SQXw42wqBI
2. Oturum
“Belki kendisi için bir talihsizlik ama Baudelaire çağdaşımızdır.” Frederic Jameson
Eduard Manet ve Charles Baudelaire’i ilk modernler yapan nedir? Modern sanatçının sancılı doğumu, esrarlı ömrü ve gösterişli ölümü… Olympia’nın bakışı, Kötülük Çiçekleri, Şeytana Dualar… Bohemleri, komplocuları, barikatları, bit pazarları, bulvarları ve pasajlarıyla ilk modern kentin elektrikle aydınlanmış gecelerindeyiz. “Modern Hayatın Ressamı”nın paletinde hangi fikirler var? Modern görsel kültür cilveli Paris’le birlikte çelik ayaklar üstünde yükseliyor ve ilk vitrinlerin parlak camları ardında sahneleniyor.
Bir film: Woody Allen’dan Paris’te Gece Yarısı https://www.dailymotion.com/video/x2b1co7 Bir kitap: Charles Baudlaire, Modern Hayatın Ressamı, İletişim Yayınları, 2010, İstanbul
Biraz şiir: https://www.scribd.com/document/368203335/Charles-Baudelaire-KotulukCicekleri-pdf
3. Oturum
Bu buluşmamızda, Eduard Manet’nin eserleri üzerinden resim okuma atölyesi yapacağız. Modern resmi biçimsel nitelikleriyle değerlendirmeyi bir kez öğrendiğimizde, artık hiçbir resim bizi korkutamaz. Manet paleti, ışığı, derinlik anlayışı, kompozisyonu ve seçtiği konularla bugün modern resim dediğimiz pratiğin temelini atar. İzleyiciyi 300 yıllık rahat koltuğundan kovan bu kibar beyefendinin çektiği acıların bir mükafatı var kuşkusuz.
4. Oturum
Camera obscura’dan fotoğrafa: İmgelerin kökünden sökülüp dolaşıma girmesiyle, fotoğrafın icadıyla, toplumsal yaşam ve sanat bütünüyle değişir. Panoptik gözetim ve kesintisiz gösteri dünyası tesis edilirken, ilk fotoğrafçılar belki de daha o zamandan çağdaşımızdı. Ölüm, iktidar, keyif ve keşif şerefine fotoğrafın gençlik yılları.
Başvuru İçin: İFSAK İdari İşler iletisim@ifsak.org.tr
Atölyemizin toplam ücreti KDV Dahil 350 TL ( dernek üyelerine ve öğrencilere KDV Dahil 280 TL.)dir.
Kayıt yapıldıktan veya atölye başladıktan sonra yapılan iptallerde geri ödeme yapılmamaktadır.