Dijital Çağda Reklam Fotoğrafçılığı- Fethi İzan

Dijital Çağda Reklam Fotoğrafçılığı üzerine, konuğumuz Fethi İzan ile birlikte olacağımız sunum/ söyleşi etkinliğimize tüm sanatseverleri 19 Mart Salı günü, saat 19:30’da İFSAK Nurettin Erkılıç Salonu’na bekliyoruz.

Fethi İzan, bu sunum/ söyleşi ile aşağıdaki konu başlıklarını sunmakta, fotoğraf örnekleri ve kamera arkası görüntüleri ile reklam ve reklam fotoğrafçılığı konusunda bilgi vermektedir.

  • Reklamda fotoğraf kullanımı!
  • Reklam fotoğrafının yapımı ve süreci!
  • Reklam fotoğrafı ekipmanları!..
  • Reklam fotoğrafında ışık kullanımı!..
  • Reklam fotoğrafı ekibi!..
  • Reklam fotoğrafı setleri!..
  • Çekim sonrası post prodüksiyon işlemleri!..
  • Reklam veren fotoğrafçı ilişkileri!..
  • Reklam fotoğrafı bütçeleri!..
  • Reklam fotoğrafı etiği!..
  • Reklam fotoğrafında telif!..
  • Reklam fotoğrafı uzmanlık alanları!..

Fethi İzan;

Niğde’de doğduktan sonra, okul öncesi çocukluk günlerini İsveç’in başkenti Stockholm’de geçiren Fethi İzan, lise öğrenimini Adana’da “Adana Koleji’nde” tamamladı.

Fotoğrafla tanışması lise yıllarında fotoğraf kulübü vasıtası ile oldu. Daha sonra “AFAD” (Adana Fotoğraf Amatörleri Derneği) ile fotoğraf tutkusu ilerledi.

Çukurova Üniversitesi Kimya Bölümü’nde yüksek öğrenime başlayıp, öğrenciliği süresince fotoğraflarıyla ulusal ve uluslararası sergilere katıldı, ödüller aldı ve reklam fotoğrafçılığına da bu dönemde adım attı.

Fotoğraf konusunda eğitim almak ve meslek olarak yapmak üzere, Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Ana Sanat Dalı’nda öğrenciliğe başladı.

Aynı yıllarda, Güneş Gazetesi’nde fotoğraf muhabiri olarak görev aldı.

Daha sonra “İLTEK” multivizyon kuruluşunda çalışarak iletişim ve reklam konusunda deneyim kazandı,  yapımcı / yönetmen olarak ulusal ve uluslararası tanıtımlar gerçekleştirdi.

1993 yılında profesyonel  reklam fotoğrafçılığı yapmak üzere, bir arkadaşıyla birlikte Utopia Fotoğraf Prodüksiyon şirketini kurdu.

2010 yılında ise sanat yönetmeni arkadaşı ve prodüktör eşi ile birlikte, fotoğrafçı, ajans ve markalara, stüdyo, prodüksiyon ve post prodüksiyon hizmetleri veren bir platform sunma hedefiyle, P Blok – Creative Production Studio’yu oluşturdu.

Bir dönem Bilgi Üniversitesi, İletişim Tasarımı Fakültesinde “Reklam Fotoğrafı” derslerine giren Fethi İzan, fotoğraf üretiminin yansıra ışık, kompozisyon, çekim teknikleri, tanıtım fotoğrafçılığı konularında çeşitli eğitim kurumlarında workshoplar yapıyor ve “Dijital Çağda Reklam Fotoğrafçılığı” seminer dizisi veriyor.

Çeşitli dergi ve platformlarda” Fotoğraf Arkası” adıyla reklam fotoğrafçılığı, yapım ve çekim teknikleri konularında yazılar yazmaktadır. “Reklam Fotoğrafçılığı” adı ile Rota yayınlarından çıkan bir cep foto kitabı bulunmaktadır.

Reklam fotoğrafçılığında ağırlıklı olarak stil life, life style ve portre fotoğrafları çeken, bu alanda ulusal ve uluslararası ödüllere sahip olan İzan, aynı zamanda çeşitli serilerden oluşan kişisel fotoğraf çalışmalarına da devam ediyor.

Afiş tasarım: Sara Arslan